onsdag 8 juni 2016

Markimlinjet

Idag så blev det lite landsväg igen. Det var Stockholmscupen och Markimlinjet som gällde. Det är en lite småkuperad bana på ganska smala vägar men den har inga riktigt långa stigningar utan det går lite upp och ner hela tiden.
Starten blev lite försenad idag då vi var över 160 pers som hade anmält oss, riktigt kul med så många som kör.





























Vi skulle köra 2 varv på den 31km långa banan. Det gick riktigt fort det första varvet och jag höll nästan på att hänga av mig själv när jag skulle dra ikapp en utbrytning.
Det blev som på Falkenloppet att jag försökte ta mig fram i klungan och då gjorde några en utbrytning. Då jag redan fått upp farten så tänkte jag att jag försöker gå ikapp.
Den här gången lyckades jag men det tog verkligen på krafterna att köra en sån lång spurt.
Höll nästan på att bli avhängd när det kom en uppförsbacke kort efter.

Som tur var så var jag ganska långt fram då och kunde falla ner genom fältet och sen ta rulle lite längre bak.

Ut på andra varvet verkade det som om alla kört slut på sig för det gick mycket lugnare då.
Jag var ganska krispig också så jag drog inte många meter. Jag brukar vara framme och dra lite mer men idag kände jag mig inte så snabb.
Det blev inga riktiga utbrytningar så hela klungan kom samlad in till mål.
Som vanligt så lyckades jag inte ta mig fram ordentligt utan hamna ganska långt bak när spurten drog igång.

Då jag inte dragit så mycket så kände jag mig ganska stark. Försökte ta mig ut på högersidan men kom ikapp många som hade dött helt. Fick bromsa in en del och tappade täten helt men lyckades dra igång igen och kom om ett litet gäng till.

Jag måste verkligen öva på att ta mig fram ordentligt i klungan inför slutspurten.
Känns ju dumt att komma i mål med en massa krafter kvar.
Snart ska jag väl förhoppningsvis lära mig det också.

Någon som kan spurta och ta sig fram är Stefan Ljungberg ifrån CRT Teamet. Han van idag efter en riktigt fin spurt igen.





























Riktigt kul med den här uppslutningen och grymt att kunna få så bra träning så nära.





























Fullständiga resultat ifrån Markimlinjet kommer upp här sen.


Inga kommentarer: