söndag 19 juni 2016

Distanspass på 10 mil och 3 timmar fick det bli idag

Planen för dagen var att få till ett långt distanspass då jag inte riktigt ha hunnit med dem i år. Hade en del att göra på förmiddagen så jag skulle komma iväg lite sent.

Eva och restan av familjen skulle till en kommpis till Oskar och leka så jag skulle köra då.
Något som jag heller inte hunnit med så mycket är att sova. Tänkte jag bara skulle lägga mig och sträcka på mig i soffan. Sommna och vakna typ 2 timmar senare. Där rök det distanspasset.

Ville komma ut lite i alla fall då det var så fint väder så jag körde en liten kortare runda. Körde mot Vallentuna och Kårsta och tog sen vägen mot Frösunda och kom in på tävlingsbanan som går i Markim.


Körde sen hem via Upplands Väsby. Klarade mig på bara vatten idag då det blev ett kortare pass.





























Lyckades hålla ett skaplig tempo och körde lite över 33km/h själv i snitt idag.






































Hade nästan kört 10 mil när jag började närma mig hemmet så jag tog en liten extra runda för att få till de sista kilometrerna. Drog en intervall uppför strandvägen och fick samma tid som mitt gamla rekord på 29 sekunder så det kändes bra. Det var i bocken också så det var lite kul då jag har haft svårt för det förut.

Tiden blev ganska exakt 3 timmar när jag kom hem och precis 10 mil också så det får jag vara nöjd med. 229 watt i meddel fick jag idag och 1232 watt i max.

Inga kommentarer: