lördag 18 juni 2016

Vätternrundan

Vätternrundan har jag faktiskt aldrig kört i hela mitt liv. Så fort jag är på jobbet eller med bekanta som inte cyklar så frågar de mig om jag har kört den.
Jag har faktiskt aldrig i mitt liv ens cyklat så långt som 30 mil i ett sträck. Jag körde faktiskt lite landsväg i början av 2000 talet och det blev några elitlopp men de var sällan över 20 mil.
Här har vi en av de senaste tävlingarna jag körde. SM i Sollerön 2010





























Det var nog en av de hårdaste tävlingarna jag har kört på Landsväg tillsammans med SM i Falun.































Jag har alltid valt tävlingar före Vätternrundan också och då jag mest kör mountainbike så har det alltid krockat med någon Mountainbike Cup eller annat.
I år så var det faktiskt tävlingsfritt den här helgen och jag var faktiskt lite sugen på att köra bara för att kunna säga att jag tagit mig runt pöllen en gång i alla fall.

Men med 3 veckors sjukstuga och ingen framförhållning så la jag ner dom planerna. Men det känns ändå som att jag måste testa någon gång innan jag dör så jag kanske skall göra ett försök till nästa år.

Dock så måste jag nog få in lite mer distans i träningen. Kör ju inte mycket mer än en timme när jag tränar nu. Har märkt att jag kan ha skapligt bra fart i runt 2 timmar men sen så har jag fått kramp. Är det då 5-6 timmar kvar så kan det bli lite jobbigt.

I morgon om det inte är för taskigt väder skall jag försöka mig på ett distanspass på racern. Får se hur det kommer gå.

Idag blev det bara en timme på Monarken i ett försök till 4x4 på 410 watt som gick sådär.

Inga kommentarer: