lördag 25 juni 2016

Fintur på Järvafältet och Fiske vid Nacka Strand

Idag blev det bara en lugn återhämtningstur på Järvafältet. Riktigt skönt att bara rulla runt lite lätt i det fina vädret.


Nu när jag ändå bara skulle rulla runt så försökte jag mig på att lära mig köra på bakhjulet. Det gick väl lite sådär men jag klarade över 20 m en gång så då är det bara 80 kvar till mitt mål. Som vanligt så har jag problemet att jag inte vågar gå så högt som man ska.

Resten av dagen har spenderats med familjen och mina föräldrar. Vi tog en tur till Nacka Strand och fiskade då Oskar ville testa på det.







































Det gick lite segt i början men sen nappade strömingarna hela tiden. Eva testade också på och fick upp ett helt gäng.







































Emilia är ju för liten för att fiska men ville också vara med. Så hon dyker ner i hinken där vi har lagt alla fiskar.







































och helt plötsligt har hon fått napp också.







































Hon tog alla chanser hon fick att fiska upp lite ur hinken. Så fort vi släppte henne så var hon där och grävde.






































Emilia är grymt nöjd med sin fångst också och skulle visa alla vad hon har fått upp. Hon är för sött den lilla krabaten.






































Vi avslutade dagen med en god middag hos mina föräldrar. Så nu är vi mätta och belåtna.

Inga kommentarer: