tisdag 7 maj 2013

5 snabba uppför Väsjöbacken

Hade först tänkt köra 1:or på Monarken men då vädret var så fint ute hade jag ingen lust att sitta inne.
Det blev första träningspasset i kort kort den här våren, riktigt skönt.
Drog till Väsjöbacken och körde upp 5 gånger så snabbt jag kunde.
Hade inte räknat med all snö i början av backen så jag fick köra på kanten istället.
Väsjöbacken
Kändes lite konstigt att köra med kortbyxor i snön.
Snö
Fick inte första tiden upp men de andra blev.
3:38 172/159
3:46 172/162
3:40 173/162
3:32 175/163
Som vanligt så gick det snabbast på sista. Tror jag hittade rätt spår och hur jag skulle fördela kraften på sista också.

Skulle vara kul att ha en effektmätare för och se hur effektuttaget ser ut genom hela intervallen.
Försökte faktiskt ta det lite lugnare i början nu och inte som förut köra fullt och sen dö efter halva.

Var fin utsikt där uppe också med solnedgång och allt.
Solnedgång
Tog sen ett varv på Villes 8:a på vägen hem. Körde ganska lugnt då det började bli lite mörkt i skogen.
Det var grymt vad den banan har blivit stötig nu när snön har försvunnit och alla stenar och rötter kommit fram.
På den banan sitter det fint med en heldämpad 29 tummare.

Inga kommentarer: