torsdag 30 maj 2013

Rasta min Scott FOIL 10 och fick 3 KOM tider på Strava

Blev lite jobbpendling och bestämde mig för att rasta av min Scott FOIL 10, det var ju ett tag sen.
Scott FOIL 10
På vägen hem tänkte jag dra på lite och köra runt Bornsjön.
Kände mig ganska trött då jag inte sovit så mycket i veckan och det var härlig motvind så jag hade inga hopp om några rekordtider.
Men det gick ganska bra ändå.
Fick till 3 KOM tider på Strava Först Bornsjön2Södertälje (reverse) med ett medel på 35,8km/h trots motvind och en del backar.
Sen blev det Trekanten till Schlyterstoppen med 29,7km/h i snitt och fortsättningen på den backen Nybohov Hillclimb med 27,9 km/h i snitt.
Så nu har ni något att jaga ikapp.

Svängde förbi Qbranch då de hade lite grillfest och belönade mig med ett par hamburgare efter dagens slit.
Satt riktigt fint då jag inte ätit något sen lunch. Qbranch
Sen var det dags att cykla hem. Fick 4:e bästa tid på Ulriksdal - Helenelund och då körde jag inte på de första 500 meterna så den ska jag nog ta snart också om ingen annan hinner före.
Lite kul och tävla mot andra på Strava ibland, blir lite lättare att ta i om jag har något att jaga.

Får nog skapa lite egna Segment på intervallbanor jag brukar köra så jag får lite mer sammanhängande sträckor att köra på.
Nu är det mest små korta raksträckor eller småbackar som Segmenten ligger på och kör jag tempo så maxar jag aldrig på dom.

Inga kommentarer: