tisdag 14 maj 2013

4x4 blev halverat åt alla håll till 2x2

Blev en lång dag på jobbet idag. Eva är på kurs tills på torsdag kväll men jag har fått hjälp av svärföräldrarna att hämta Oskar på förskolan som tur var.
Blev en sen kväll och planen var att köra ett 4x4 pass på 420watt.
Tyvärr ville mitt huvud något helt annat när jag kom upp på Monarken vid 22:30 tiden.

Har känt mig ovanligt seg sen Billingeracet. Det verkar som jag har mycket svårare att återhämta mig ifrån en rejäl väggning på äldre dar.
När jag var mindre var det bara att äta ordentligt efter målgång och dagen efter sen var det klart.
Nu tar det fan en halv vecka att komma på benen igen. Men å andra sidan är det lite mer jobb nu plus en liten gullig Oskar som vill ha uppmärksamhet så det tar nog lite mer på krafterna också.

Ja som sagt det var planerat ett 4x4 pass på 420watt men jag kom bara in 2 minuter på första intervallen innan huvudet la av.
Det kändes som jag hade mer ork i benen men resten av kroppen var för trött och jag hade inte motivationen att ta ut mig.
Försökte mig på en intervall till men kände att det inte var min dag så jag kasta in handduken.

Det ska ju vara roligt att cykla, nu var det bara jobbigt så då kändes det bättre att ta det lugnt i stället.

- Posted using BlogPress from my iPad

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag har samma problem, det tar minst 5-6 dagar innan jag är normal igen. Det beror nog på åldern ;)

Med vänlig hälsning, Ronnie

STIZZE sa...

Helt rätt beslut!

Per Kumlin sa...

Ja jag måste nog ha blivit gamla:-)
Tack Stizze. Ja det kändes bra att ta det lugnt i stället