lördag 25 maj 2013

Idag gick det bättre på XCO:t på Borlänge Tour

Blev lite mer avslappnat idag. Fick sova ut och blev bjuden på nybakade scones till frukost, riktigt gott. Vi tog frukosten på uteterasen i solen så det var en riktigt bra start på dagen.
Blev upphämtad av Göran sen drog vi till Borlänge.

Idag skulle vi bara köra 3x6 km så det gällde att vara med där framme.
Fick till en bra start och hängde på bra långt framme. Körde med Sommarström men på andra varvet blev jag lite trött och tappa Sommarström.
Tätt bakom jagade Pierre Anders och Mats. De kom om ett tag men på sista varvet fick jag lite krafter igen och ryckte med halva varvet kvar.

Vi körde tillsammans med P15-16 och seniorerna tror jag det var så det blev väldigt trångt och svårt att komma om.
Det blev fullgas och stop och fullgas igen. På slutet när jag skulle försöka skaka av mig gruppen där bak blev det många fula omkörningar för att ta sig fram.


















Spurta i mål som 8:a så det får jag vara nöjd med ändå. Benen kändes bra och jag gjorde inga misstag och cykeln gick hur bra som helst.
Kunde inte kört bättre med de förutsättningar jag hade idag så jag får vara riktigt nöjd.
Slut var jag när jag kom i mål.


















I herr elit så var det Calle Friberg som drog iväg efter bara några varv.
Mattias och Lars Bleckur jagade närmast sen var det ytterligare en lucka ner till resten.


















Så såg det ut resten av tävlingen i stort set.
Ludwig var inte långt ifrån heller och körde riktigt bra.


















Pallplatserna höl sig tävlingen ut.














I H30 Var det Ville som gick och van tätt följt av Robert och Donaldh
- Posted using BlogPress from my iPad

Inga kommentarer: