fredag 24 maj 2013

Borlänge sprint avklarad

Blev inte riktigt som jag tänkt mig idag. Vi skulle åka vid 10:00 så vi skulle få lite tid att träna på banan. Det blev såklart försenat och i sista sekund skulle vi hämta en massa grejer så vi kom inte iväg förens kl 12:00.

Det var bara att stämpla järnet med bussen för att inte missa starten.
Den är ju inte så snabb som Saab:en jag är van vid.
På Saab:en är det bara att stämpla en sekund så har man dragit om en långtradare.
Här fick man planera och sega sig om.

Vi kom hit typ 20 minuter innan första start så jag han knappt titta på banan.
Väll vid start så lyckades jag inte komma i pedalen och förlora någon sekund sen fick jag upp farten men stressa in i första kurvan lite för snabbt så jag kom helt snett.
Fick till flyttet lite bättre sen men innan målrakan där man skulle hoppa ut för en liten träställning så missa jag helt i kurvan innan och for ut i spenaten.
Riktigt surt. Slutade på 15:e plats bara 6 sekunder ifrån första platsen så det var riktigt tight.
Fick så klart inte köra vidare efter den misären så det var bara att packa ihop.

Får hoppas på lite bättre flytt i morgon. Fan det är andra gången på Borlänge Tour som det blir en massa förseningar att komma upp.
Mindre kul när jag tagit ledigt ifrån jobbet för att komma upp i tid.
Äh nu måste jag komma på bättre humör, det gick i alla fall bra för resten av CRT åkarna.

Angelica gick och van så det var riktigt kul.


















I herr elit så gick Mattias Nilsson och drog det längsta strået. Martin Eriksson och Ludwig Söderqvist kom 5:a och 6:a så det var riktigt bra också.


















I min klass så gick Donaldh Andersson och van förre Frans Sjöblom i värsta spurten. Riktigt kul och se, stort grattis på dig Donaldh




































- Posted using BlogPress from my iPad

Inga kommentarer: