söndag 12 maj 2013

Intervallträning och kosläpp

Blev först in en vända till Cykloteket på morgonen för att uträtta lite ärenden. Blev till att damma av min Scott Addict CX och cykla dit. Grymt kul att köra cross, vet inte varför jag inte gör det oftare.

Blev lite naturliga intervaller på de ställen som bjöd in till det, oftast backar och roliga grusvägsavsnitt.
Skulle möta upp Eva och Oskar ute på Järvafältet då det skulle vara kosläpp vid Väsby gård kl 14:00.
Så fort Oskar fick syn på en så ville han såklart upp på cyklen och åka.


















Eva och Oskar fick åka traktor ifrån Bögs Gård medans jag cykla dit. Det verkade vara ett stort nöje för Oskar för han älskar traktorer.











När vi väl kom fram till gården var det ful rulle med en massa folk som hade samlats för att se kossorna springa ut. Det blev en ganska lång väntan och Oskar kunde inte sitta still utan ville upp och klättra på allt han såg.











Tillslut fick kosorna springa ut till folkets jubel men Oskar verkade mer intresserad av traktorn som körde runt på gården











När kossorna hade sprungit klart så tog vi en fika vid Bögs gård sen fortsatte jag att cykla lite runt Järvafälte medans Oskar och Eva gick hemåt.
Det är riktigt fint runt Järvafältet nu när allt torkat upp. Det bjuder verkligen in till att gasa med crossen. Fina slingrande grusvägar och det verkar vara mycket stigar om jag skall köra MTB:n också.

Blev några intervaller innan jag drog hemåt och möte Eva och Oskar vid den lokala parken här hemma.











Blev en heldag i det fina vädret. Det kändes dock att jag tävlat och åkt på storsläggan igår på Billingeracet. Benen var inte riktigt med idag.




Inga kommentarer: