söndag 5 maj 2013

Då var Lidingöloppet MTB skört

Var ganska laddad inför dagen då det har gått ganska bra på den lilla träningen jag har gjort på slutet här.
Kom ditt ca 1,5 timme före start och möte upp resten av CRT gänget vid bussen.
Satte upp tält och fixa lite sen gick vi igenom lagningen för dagen. Blev en kort uppvärming innan det var dags att ställa sig i startfållan. Lyckades komma ganska långt fram så jag hade bara ett led framför mig.



















Starten gick och jag hängde med ganska bra men efter backen innan man skulle svänga av vägen så kändes det som jag fått punktering.
Det verkade bara vara pyspunka så jag bestämde mig för att fortsätta. Hade då tappat lite till täten så jag försökte komma med någon bra grupp som jag kunde köra med.
Hamna med en grupp där b.la Erik Vrang var med och den gick ganska fort.

Tyvärr gick det lite för fort när jag kom till lagningen så jag tappade flaskan. Valde att köra vidare då jag inte ville tappa gruppen.
Låg och växeldrog lite och efter halva tävlingen hade vi kommit ikapp en grupp med b.l.a Alexandra Ängen och Isak Strömberg.
Kände att det finns i alla fall lite tryck i benen då jag lyckats köra ikapp dem. Kom till en springbacke och tänkte att jag måste ikapp och gärna upp långt fram i den gruppen så jag kan få ta rulle på de längst fram och inte tappa någon grupp då det drogs ut i backen.

Tyvärr gick jag lite på rött där och av någon anledning så vände min mage ut och in på sig så precis när jag kommit ikapp och om så jag fick köra åt sidan och ställa mig och spy.
Blev en riktig kaskadspya så hela gruppen han köra om och försvinna innan jag kom upp på cykeln igen.

Tyvärr hade vi fått en ganska stor lucka bakåt också så nu fick jag köra själv. Hade tappat lite av krafterna efter den spyan så det var bara att försöka ta köra på så gott det gick.
Låg och harva några mil men sista milen kom ett par ikapp och vi hjälptes åt några km sen fick jag tillbaks lite krafter och kunde börja gasa igen.

Lyckades köra ikapp några andra som hade tappat klungan och tog mig tillslut imål på en 23:e plats.
Får vara ganska nöjd ändå och det var skönt att benen var med ganska bra ändå.
Trycket i däcket höll sig ganska bra till mål också. Hade lite under 1 bar när jag kom i mål så det var lite slirigt men fullt kördugligt
Fullständiga resultat ifrån Lidingöloppet MTB finns här.

Nu är det bara att ladda om inför nästa helg i Skövde då det är Billingeracet första tävlingen i Långloppscupen.

Inga kommentarer: