tisdag 21 maj 2013

Nu har jag testat XCO SM banan i Södertälje

Tog med mig cykeln till jobbet idag då jag tänkte testa SM banan som går precis utanför.
Trodde det skulle vara samma bana som i XC cupen som var förra året så jag försökte leta mig runt den först.
Trots att jag kört den några gånger så hade jag väldigt svårt att hitta när det inte fanns några snitslar uppe.
Det fanns ju stigar överallt som jag inte tänkt på när jag tävlat.
XCO SM 2013
Men sen mötte jag på några cyklister ifrån Södertälje CK som skulle köra ett varv och det visade sig att banan var helt omgjord.
Det var lite mer skarpa svängar och lite mer tekniska partier. Riktigt kul bana men väldigt tight med inte allt för många omkörningsmöjligheter.

Det blev bara ett var för sen skulle de hem. Har redan glömt bort det mesta av banan för det var så mycket små stigar och korsningar och snabba svängar.
Har dock en del av banan på Strava men att läsa ur vad som är vad där blir inte så lätt då hälften är felkörningar.

Södertälje CK vädjade att man inte skulle cykla där då det är en park med en massa folk som promenerar och inte är så förtjusta i cyklister alla gånger.
Vi vill ju inte få dåligt ryckte så vi inte får tävla där något mer.

Nu är det hemgång. Tog pendeln då det såg riktigt mörkt ut mot Stockholm och det har börjat regna här.
Södertälje
Cykla ute i regn med 6 mil hem och inte allt för mycket kläder lätt inte så lockande.

Inga kommentarer: