tisdag 5 juli 2022

Besök på Cykloteket

Idag blev det en tur till Cykloteket för att hämta min Trek Slash 9.8 som varit på storservice.


 Vi åker till Åre igen med ett par dagars stop i Järvsö så jag tänkte den skulle vara i topptrim då så jag kan sätta lite nya tider i backarna där och se om jag har lyckats finslipa tekniken lite här under våren.

Jag har ju börjat få till hoppen lite och det skulle vara skönt och kunna ta alla hoppen på Shimanospåret i rad.
Får se hur det blir med det.

Resten av familjen var med och Emilias cykel började bli lite i minsta laget så det blev lite utav ett spontanköp på en ny cykel till henne.
Cykloteket har ju en grym service där man kan lämna in sin barncykel om man har köpt den där och betala mellanskillnaden 

Det fanns några att välja på där men Emilia föll för en sån här Rock Machine.

Hon tyckte den var jättefin och så var den rolig att cykla på och det är ju det viktigaste.
Som hon så glatt sa till mig, jag trodde inte det skulle gå så här fort och cykla med en hand.
Hon är för rolig. Hoppas hon vågar sig ut och testa att köra lite i skogen också. Hon har ju mest cyklar fram och tillbaka till skolan förut och iväg när vi ska bada ibland.

Inga kommentarer: