torsdag 21 juli 2022

XCT SM Bruket

Idag var det dags för XCT SM i Bruket. Det var grymt varmt idag med runt 32 grader och sol så jag var glad att det bara var ett varv på den utslagsgivande banan som skulle köras.
Det är ju 120 höjdmeter per varv med 2,5 gånger uppför skidbacken per varv i gasande sol så det tog musten ur de flesta.

Det var bara 30 sekunders mellanrum mellan åkarna och banan började med den brantaste och längsta backen.
Jag är inte så bra uppför och jagcstartade ganska dåligt då jag gled ur pedalerna och fick komma igång på nytt.
Gick på rött lite för mycket då jag inte ville släppa förbi för många uppför så det skulle bli risk att jag skulle behöva bromsa nerför sen om jag kom ikapp igen.

Kom ikapp Johan Norin efter första utförskörningen och han släppte förbi mig fint.

Men sen var det dags att köra uppför igen och då kom han om igen.
Lyckades inte ta hjul utan fick släppa för att inte dö totalt uppför.
Tyckte det gick ganska bra i skogen på blåa spåret tekniskt sen men jag märkte att jag bränt mig mycket på första röda loopen.

Hade inte det där riktiga trycket kvar i benen och kände mig allmänt stum och seg i benen och värmen gjorde nog sitt också. 
Hade lite vätskeersättning i flaskan så det var skönt och kunna dricka lite trots att det var ett så kort race.

Lyckades få ett personligt rekord på banan så det får jag ändå vara nöjd med.


Fullständiga resultat ifrån dagens race finns här.
Blev lite svalka sig i sjön efter det och sen åka och hälsa på min mor och ett par gamla kompisar till min far och familj som jag inte har sett på ca 25-30 år.
Blev en god middag i gamla stan.





Inga kommentarer: