lördag 9 juli 2022

Järvsö i regnväder

Idag var det dags att testa backarna i Järvsö. Vaknade dock upp till ösregn och var inte direkt supermotiverad till att gå ut och cykla.

Kom tillslut ut efter lunch då det inte såg ut att sluta regna och jag ville inte åka hitt för att sitta inne och titta.
Det har nog varit ganska torrt här förut för det var inte så lerigt som jag trodde det skulle vara.
Det var dock ganska halt på sina ställen där det är mycket rötter och stenar. Det är en hel del träbroar hör och där med svängar i sig och som är lite halvbranta så de blev lite spännande att ta sig över.

Började lite lugnt med Barbro bara för att känna på banan. Tänkte att det blir nog inga svarta banor idag då det är så blött och halt. 
Men efter några varv på Barbro och Manolito så kände jag mig ändå ganska varm i kläderna och testade på den svarta Itzy Bitzy och jag lyckades ta mig nedför den utan att sätta i foten.
Känns som tekniken börjar komma lite. För ett par år sen vågade jag knappt köra ner där och nu kör jag utan problem i regn.

Det var grymt kul att köra idag dock var det inte lika kul att tvätta allt sen. Det var ju lera och grus överallt.

Blev en liten promenad med familjen sen och vi tog en finmiddag på Condis som avslut på kvällen.


Hoppas vädret blir lite bättre i morgon så man kan stå på lite bättre. 
Fick trots regnet ändå en 3:e bästa tid på JBP Manolito och faktiskt PB på Järvsö - Barbro End Section DH 2013. 
Fattar inte hur det gick till för där tyckte jag inte jag drog på så mycket. Måste kört riktigt långsamt där förut.

Inga kommentarer: