fredag 15 juli 2022

Härligt regnväder igen i Åre

Det fortsätter och regnar här i Åre. Oftast har det blivit lite bättre på eftermiddagen så jag tänkte jag skulle försöka vänta ut det.
Liftarna var stängda också då det blåste en hel del, det var bara VM6:an som var öppen.
De stänger redan vid 16 så efter lunchen så bestämde jag mig för att komma iväg ändå så jag får cykla lite grann.

Vågade mig inte på den svarta Downhillbanan då det var så lerigt och halt så det fick bli till och nötta på Serpentinen och Flinbanan.
Jag vill testa Downhillbanan igen innan jag åker. Den var lagom svår när den var torr och hade några roliga utmaningar.
Lyckades få personligt rekord på Serpentinen och fick en 15:e plats totalt så det får jag vara ganska nöjd med ändå.

Sen var det bara att tvätta av all skit igen och hoppas på lite bättre väder i morgon så åtminstone liftarna är öppna.

Blev ett gäng varv på pumptracken på vägen hem sen. Pumpa mig runt utan att trampa och det blev jag ganska trött på, tar en hel del kraft och bara pumpa sig runt. Fick upp pulsen skapligt och blev ganska andfådd så det tog bra. Kul och leka runt lite där också. 
Oskar och resten av familjen kom dit och Oskar tog några varv med mig också.

Inga kommentarer: