onsdag 27 juli 2022

Bio go kart och NICK Spåret

Blev lite bio med familjen för att se Sonic the Hedgehog 2 då Emilia ville se den.
Vi såg den i Kista så ner den var klar så passade jag och Oskar på att köra lite Go Cart också.
Det var första gången Oskar skulle testa det så han var lite nervös.

Men han höll sig på banan och kraschade inte så han blev sugen på att köra mer.
Jag lyckades köra snabbast av oss som var där så det var lite kul.

Det skulle vara race på måndag och klarade man under 31 sec så kunde man få köra med turbon påslagen så man fick lite mera fart.
Tror jag kört under 31 förut när jag haft lite friare spår. Nu var det ganska många på banan som man fick bromsa inför hela tiden.

Blev ett varv på NICK Spåret på kvällen sen. Hade nog inte käkat ordentligt för blodsockret sjönk ganska snabbt och på slutet hade jag ätit upp allt mitt nödgodis.


Var så svag i benen så jag kom inte ens uppför den här stenhällen som jag alltid klarat förut när det varit torrt.

Halkade bakåt och trippade på tå och gjorde sen en kullerbytta baklänges och lyckades få ner cykeln fint på sidan utan en skråma och jag klarade mig med ett lätt skrapsår.
Jag har haft oförskämt med tur hittills när jag ramlat.
Har väll lyckats få till någon typ av teknik där också.

Inga kommentarer: