söndag 24 juli 2022

Då var XCO SM avklarat för den här gången

Idag var det dags för XCO SM i Bruket för veteraner och ungdomar.
Min klass hade en tidig start redan vid 08:33 så det var bara att hoppa upp vid 06:00.
Kom ditt ca 1 timme i förväg och hade då allt redan fixat så det var bara att gå ut och värma.
Vi startade 3 minuter efter h30 så det skulle bli fullt i spåren idag.


Jag fick till en ganska bra start men som vanligt så tappar jag i backen. Blev ganska köigt in i skogen på toppen sen då vi körde in på en mindre teknisk stig.
Jag lyckades ta mig om en vid hoppet och det kändes hyfsat bra utför.


Men sen kom den långa backen igen och jag blev omcyklad.


Blev en del jojoåkning men jag tappa tyvärr mycket mer uppför än vad jag tjäna in utför,

Hamna långt bak i fältet men tyckte ändå jag gjorde ett bra lopp med det jag hade. Gjorde inte så många misstag och händer, blodsocker och teknik fungerade överlag bra så jag får ändå vara nöjd.
Fullständiga resultat finns här.

Sen blev det till och stå flaggvakt och heja på alla som skulle köra XCC.


Var många snabba som var med och körde.

Kvällen avslutades med lite pumptrack


Och sen var det dags för slopstyle med Max Fredriksson och gänget.

Oskar och Emilia blev riktigt imponerande av vad de kunde göra med cykeln så båda 2 ville ha en autograf sen på slutet.

Nu är man hemma efter en lång dag och för er som undrar så lyckades jag få ihop torktumlaren och den ser ut att fungera.






 


Inga kommentarer: