torsdag 7 juli 2022

SM XCO banan körd i ganska hårt tempo

Ikväll blev det en vända till Bruket för att köra XCO SM banan en sista gång innan SM om 2 veckor.
Vi drar till Järvsö och Åre på fredag så det är typ sista gången jag hinner köra innan racet går.
Tänkte jag skulle köra 4 varv skapligt hårt då SM tävlingen ska vara 4 varv för mig så jag vet vad jag har och vänta mig.

Det var nog tur att jag testade banan en sista gång också för det hade byggts till ett nytt litet dubbelhopp innan det stora hoppet på slutet av banan.

Det var ingen större fara men bra att jag han testa det så det inte kom som en suprise på tävlingsdagen.
Hoppet var inte så stort men det kom direkt efter att man cyklat uppför hela backen och man hade typ bara 10 meter på sig att få fart in i hoppet.

Jag nöjde med att bara wheela över så fick jag tillräckligt med fart för att komma över det stora hoppet sen.

Jag gick inte riktigt på max utan försökte hålla ett jämt och skapligt hög fart hela tiden.
Fick ändå en bättre tid än på racet förra året så jag tror teknikträning har gjort en hel del. 
Känner mig mer avslappnad nu och har hittat många linjer som går skapligt snabbt. 
Hoppas alla spår finns kvar på tävlingsdagen bara så de inte blivit bortbandade.

Mitt blodsocker var ovanligt högt idag också. Trots att jag tog i ganska mycket så sjönk det inte nämnvärt. Jag drack bara vatten ikväll också under träningen.


Det började sjunka lite under sista varvet.
Skönt och jag han med och ta 4 varv i alla fall så jag får lite känsla för hur det kommer bli.


Inga kommentarer: