söndag 31 juli 2022

CES Swecup Prostage Enduro Flottsbro

Idag var det dags för CES Swecup Prostage enduro i Flottsbro.
Det var en sträcka som skulle köras idag som sen räknas in i morgondagens 9 sträckor i Flottsbro.

Jag och resten av familjen åkte ditt och jag och Oskar passade på att köra lite i bikeparken också.


Sen skulle jag ut och testa alla banorna. Var lite sent ute så jag han bara testa banorna 1 varv av de som inte låg vid liften.
Sen var det dags att köra Prostage sträckan.
Jag hade lyckats komma ner skapligt snabbt för att vara mig nästan till slutet men sen skulle man igenom ett par stenar som låg i en klyka och där hade jag alltid kommit fel förut. Allt annat på banan hade gott skapligt.
Sen när det var race så halkade jag ur direkt i första riktiga branten på det steniga partiet där jag aldrig ramlat förut. Fick kliva av och gå en bit men sen kom jag igång igen och kom förbi det andra partiet som jag haft problem med förut utan problem.
Typiskt att det inte kunde gå helt smärtfritt hela banan.
Men skönt att jag inte slog mig eller skadade cykeln.
Efter racet skulle jag köra bana 5 som jag inte han med tidigare och även köra 8:an en gång till då jag fastnade på den förut.
8:an hade ett par grymt branta och steniga partier.
Det roliga var att jag klarat alla A linjer utan problem hittills. 
Men den här branten fanns det bara ett spår på och den tyckte jag var värre än alla A linjer.


Efter lite velande så tog jag den tillslut så det var skönt att få det överstökat.

Sen drog vi till min gamla kompis Niklas i Brandbergen och grillade lite. Riktigt trevligt avslut på den här dagen.




Inga kommentarer: