söndag 31 juli 2022

Hård dag i Flottsbro med CES Swecup Enduro

Idag var det dags att köra Enduro Swecup i Flottsbro. Det var 9 sträckor som skulle köras och de var riktigt tekniska de flesta men ganska korta.


Vi hade fått varmt och fint väder där det var snustorrt överallt. Ganska skönt med tanke på hur mycket rötter och stenar det var på banan.
Vi började med Endurospåret som är en bana som finns i bikeparken som jag kört ganska många gånger förut.
Där fick jag tyvärr inte till det alls idag. Jag halkade runt en massa och kom helt fel i några kurvor och fick nödbromsa och tappa massa fart.
Men sen var jag uppvärmd och det började kännas bättre i benen och tekniken.
Det var grymt varmt så det var skönt att det fanns en hel del och dricka längs banorna.
Blev en hel del törstsläckande WATO som satt riktigt fint i sommarvärmen.

Det flött på ganska bra för mig mellan bana 2-7 där jag inte gjorde några större misstag och höll mig på hjulen hela tiden.

7:e banan var den längsta och det var riktigt mycket trampa på den så jag blev lite småtrött men fick ganska bra flytt och tyckte jag fick till ett helt ok åk.

Sen var det dags för den 8:e banan som jag hade problem med igår och som jag fick köra en extragång efter racet igår bara för att våga ta mig ner.

Idag ville det sig inte alls. Redan på det första partiet där det fanns ett A och B spår halkade jag ut och fick sätta ner foten och halvgå.

Sen kom jag till den riktiga branten och hade helt tappat fokus och kraschade ur.
Inte så farligt som tur var utan jag fick springa ner för branten.
Dock så hade min Garmin slagits av styret och lindat in sig i frambromsen och jag fick inte loss den.

Det var bara att försöka meka på den och sen rulla vidare, gick tyvärr inte fort alls efter det.

Sen var det dags för den sista banan som skulle gå nerför den svarta Guldkannan i bikeparken.


Självförtroende var lite på svaj och jag fegbromsade alldeles för mycket ner för den banan men jag höll mig på hjulen i alla fall.

Grymt kul att köra idag ändå men det blir till att försöka träna lite mer på riktigt branta och steniga partier så jag lär mig släppa på lite mer.
Det ser inte så brant ut på bild men det är riktigt brant här också på slutet av 8:an.


Fullständiga resultat finns här. Blir till att träna lite mer på de här banorna till nästa år.
Jag han bara köra 1-3 varv på dem igår och jag kände att det var för lite för mig som inte är så teknisk än på endurohojen.
Får tacka för ett grymt arrangemang. Riktigt roliga och utmanade banor och kul med allt folk som var ute och heja.

Inga kommentarer: