onsdag 27 juli 2022

Spontantripp till Järvsö

Idag blev det en spontantripp till Järvsö med Tomas och Peter.
Vi drog över dagen och möte upp Mikael och tog några varv i bikeparken där.

Det vad ganska torrt och fint idag så det var riktigt skönt att köra.
Vi började som vanligt med lite uppvärmning på Barbro. 
Sen började vi köra lite mer röda spår som En tuff Brud och Twist Twist.

Ett av målen för året var att sätta alla hoppen på Twist Twist men det lyckades jag tyvärr inte med idag.
Körde över de första gaphoppen men kom inte över helt så jag blev lite nervös och osäker. 
Sen kom ett större hopp som var ganska brant och där man behövde fart och då banga jag ur.
Behöver öva mer på olika hopp så jag får in känslan på vilken fart jag behöver.
Sen blev det dags för den svarta Itzy Bitzy och Kristin.


Itsy Bitzy gick bra och jag tog personligt rekord så det var skönt. Då tyckte jag ändå att jag inte tog i så mycket utan det var mer att jag släppte bromsarna och bara körde.

Sen var det Kristin och där rullade vi bara ner ett varv först för se hur banan såg ut då jag inte kört den i år.
Klarade allt förutom sista hoppet på slutet där jag fegade ur.

Vi tänkte vi skulle veta ett sista varv på den med lite mera fart. Dock så vurpade Peter lite och bröt av frambromsen så vi skippade den.
Han fick dock ihop bromsen med en finn ghettolösning.

Den höll de sista åken som var kvar men vi tog lite lugnare leder då.

Kul och få komma iväg såhär på en liten spontan tripp och hoppa runt i bikeparken.

Inga kommentarer: