söndag 3 juli 2022

Ränneslättsturen

Idag var det dags att köra Ränneslättsturen. Det är en av mina favoritbanor i Långloppscupen då det inte är så många backar och mycket stig.
Nu var dessutom banan omgjord och skulle ha ännu mera stig så det skulle bli kul och testa.
Fick lite sovmorgon till 8 då starten skulle gå vid 11 för oss i herrklasserna.

Kom ditt 1,5 h innan start så jag hade tid på mig att värma upp och fixa.

Det gick ganska snabbt i starten och trots att det var ganska platt de första 13 km så tappa jag och hade svårt att hitta någon klunga att köra med.

Det var grymt roliga stigar så jag försökte köra på där om det fanns möjlighet att brygga till någon annan grupp framför. Annars var det bara att köra avslaptna och försöka återhämta sig till grusvägarna och backarna.
Vid andra lagningen så började jag piggna till lite och hade kommit med en bra grupp som jag körde ganska jämt med och vi drog på bra 

Sista 5 km så började jag komma ikapp en hel del som började bli lite trötta och det var mycket flowig singletrack på slutet så det kändes riktigt bra att kunna avsluta bra.
Blev en spurt på slutet där jag vred ut det sista jag hade kvar och lyckades komma om 2 stycken. Alltid kul att spurta även om det inte gäller en vinst.


Var helt slut när jag kom i mål så Oskar tyckte jag skulle ha lite massage. Det tackade jag inte nej till.


Det var en riktigt rolig bana med mycket singletrack. Sjukt kul och köra alla doserade kurvor och föröka få flytt igenom de partierna.

Riktigt bra arrangemang med bra lagning och som sagt grym bana som hade blivit ännu bättre i år enligt mitt tycke med all rolig stig som tillkommit.

Fullständiga resultat finns här.
Här har vi toppen i damelit


Och herrelit blev de här grabbarna.




Inga kommentarer: