söndag 17 juli 2022

Idag fick jag frysa i bikeparken

Idag var det sista dagen för det här året som jag skulle köra i Åre Bikepark. Hinner inte köra i morgon då vi ska vidare till Norge och Trollstigen. Så jag ville helst få en heldag så jag kan testa de flesta banorna.
Självklart så regnade det och blåste ganska mycket när jag vakna men jag drog ut ändå.
Kläde på mig dubbla underställ och benvärmare och varma neoprenhandskar och hoppades det skulle räcka ett tag.
Det höll väll ett par timmar sen var jag genomblöt och frysen.

Efter ytterligare ett par timmar så kunde jag knappt bromsa och växla och fick köra väldigt lugnt.
Det värsta är ju och sitta i liften när det är så kallt och blåsigt för det går ju inte att hålla värmen där.

Hade hoppats på att kunna köra några svarta leder idag då jag inte kunnat göra det i veckan här då det varit så halt och lerigt och liftarna har varit stängda.
Gav upp och tänkte köra hem men då ringde Oskar och ville ut och köra.
Tänkte att jag måste i alla fall ta ett par varv med honom när han kom ut så vi körde Cobra och Månskogen ett par varv.

Nu hade det slutat regna men börjat blåsa ännu mer så det började torka upp och jag hade börjat få upp lite värme igen.

Funderade på om jag skulle avsluta med en svart led i alla fall men det hade börjat blåsa så mycket så liftarna stängde, ridå.
Ja det var synd att jag inte han sätta några nya tider varken på de röda eller svarta spåren i år som jag hade hoppats på nu när jag fått upp lite bättre teknik.

Det fick bli till att rulla hem och tina upp i bastun i stället.
Var länge sen jag frös så mycket som jag gjorde idag så det var riktigt skönt att ha en bastu i lägenheten.

Avsluta dagen med att äta upp det som var kvar av maten vi hade i kylen. En härlig blandning på sallad, tonfisk, fetaost, avokadoröra, tacosås och macka med skinka och ost. Var riktigt gott faktiskt. 


Det kostar ju en halv årslön att äta ute här så det gäller att försöka vara lite ekonomisk också även fast det är semester.
Vi har faktiskt inte ätit ute någonting här i Åre, bara tagit en liten fika.


Inga kommentarer: