onsdag 31 januari 2018

Specialized Crux Expert X1 till salu

Då var det dags att sälja min fina Specialized Crux Expert X1 storlek 56 av 2017 års model.

Det är en riktigt fin och lätt cross med hydrauliska skivbromsar och en fin ram i FACT 10 kolfiber som är styv och lätt. Komponenterna är genomgående SRAM Force. Fungerar bra att byta däck och använda cykeln som landsvägshoj så det är mycket cykel för pengarna.
Den är i riktigt fint skick och vällservad, jag har för det mesta kört MTB så den har inte gott så långt heller.
Nypris ligger på 41000:- och jag säljer den för endast 20000:-











Fullständig spec är.
Kedja:SRAM PC-1170, 11-speed
Vevlager:SRAM BB30, 83mm
Vevparti:SRAM Force 1
Växelreglage:SRAM Force, 11-speed, hydraulic disc
Kassett:SRAM PG-1170, 11-speed, 11-32t
Klinga:SRAM X-Sync, 40T
Bakväxel:




Pedaler:
SRAM Force 1, medium cage, 11-speed

Shimano XTR
Sadel:Phenom Expert, Adaptive Edge design, hollow titanium rails, 143mm
Styrlinda:Specialized CX Pro w/stickygel
Sadelstolpe:Specialized CG-R, FACT carbon, single bolt, 27.2mm
Styrstam:3D-forged alloy, 7-degree rise
Styre:Specialized Shallow Drop, alloy, 125mm drop, 70mm short-reach
Bakhjul:DT R460 Disc Pro, thru-axle
Slangar700x28/38mm, 48mm Presta valve
Framdäck:Terra Pro 2Bliss Ready, 700x33mm
Bakdäck:Terra Pro 2Bliss Ready, 700x33mm
Framhjul:DT R460 Disc Pro, thru-axle
Frambroms:SRAM Force Hydraulic disc
Bakbroms:SRAM Force Hydraulic disc
Sadelklämma:Specialized, alloy, 2-bolt, 27.2mm
Gaffel:CruX carbon disc, thru-axle
Ram:Specialized FACT 10r carbon, 142mm thru-axle, 1-3/8"" lower bearing, disc mount, OSBB


tisdag 30 januari 2018

10x3 på 350 watt

Idag fick det bli träning efter jobbet på Monarken. Tänkte jag skulle köra ett intervallpass en bit över tröskeln. Det fick bli 10x3 minuter på 350 watt. 
Kändes ganska lätt de första 5 men sen så började det sagts men säkert gå riktigt tungt. På slutet så började det göra riktigt ont efter 2 minuter och jag fick gå på ren vilja den sista minuten. 
Inför sista intervallen så tog jag 1,5 minuts extra vila men sen körde jag på en extra halvminut på sista och ökade till 370 watt sista minuten. Blev en riktig pulshöjare och fick årets maxpuls på 184 slag i minuten.

Blev lagom svettig och mör av det där. Får se om jag ska testa att pressa en max 20 snart och se var jag ligger.

måndag 29 januari 2018

Trek Procaliber 9.8 SL uthämtad på Cykloteket

Ikväll blev det en vända till Cykloteket i Bromma. Mästermeken Fredrik hade blivit klara med min Trek Procaliber 9.8 SL.

Allt var finjusterat så det är bara att sätta sig och trampa

Shit det här blir en riktigt grym träningshoj. Runt 10 kg för en 29” hardtail är inte fy skam. Jag minns när jag började cykla när man körde små 26”. Då var jag glad om jag över huvud taget kunde få ner tävlingshojen under 10 kg. Nu sitter jag och kör en tränings/vinterhoj på de vikterna.
Det har hänt lite sedan 90 talet.
Den här Trek:en har en även en liten dämpning i rammen trots att det är en hardtail.
Trek kallar det för IsoSpeed och ska ta bort de små vibrationerna då sadelröret kan röra sig lite vertikalt men den är fortfarande helt styv i sidled.

Ska bli riktigt intressant att testa. Självklart har den lätta fina kolfiberhjul iform av Bontragers Kovee Elit 23.
De ska vara både lätta och styva och i Boost utförande så det kommer också bli intressant att testa.

Får se när jag ska ta första turen med den. Vill ju helst premiärköra när det inte är snöblandat regn. Men vi får se, det lär ju bli den här veckan i alla fall.

Många frågar mig varför jag köper så fina tränings/vintercyklar. Det enkla svaret är att jag satsar ganska mycket på min träning och vill ha bra grejer vad jag än gör.
Men framförallt så är det för att vintern är inte så jätterolig här hemma i Sverige. Skulle jag då köpa en cykel som är tråkig att träna på bara för att det är billigt så skulle jag ruttna.
Nu har jag möjligheten att köra på fina cyklar året runt och då är det klart att jag tar den möjligheten. Det ska ju vara kul att träna även på vintern.

söndag 28 januari 2018

Finfest hos Jocke och Jessica

Nu har det varit en grym 40 och 30 års fest hos Jocke och Jessica. Temat för kvällen var bokstaven J. Så vi skulle vara utklädda till något som började på J så jag fick bli en jaktpilot och Eva fick bli en jägare.

Grym tillställning som vanligt hos Jocke och Jessica. De har alltid en massa roliga upptåg hos sig.
De hade gott all-in på J så maten började på J och alla låtar som DJ:n plockat fram började på J och vi körde olika teambullding lekar som skulle ha J med sig.
Det var full fart hela kvällen.

Nu var det dags att börja dra sig hemåt och ta adjö till Falun för den här gången.
När vi skulle hem så upptäckte jag att min insulinpump hade slutat fungera. Hade en gamal penna med mig i reserv ifall det skulle skita sig. Men typiskt nog hade insulinet blivit gammalt och verkade inte fungera som det skulle.
Det blev en vända in till Falun akuten för att se om de kunde byta den och det gick som tur var. 

Så nu har jag ett gäng extra på vägen hem här.

lördag 27 januari 2018

Påväg till Falun

Nu är vi påväg till Falun för lite fest. Det är våra kompisar Jocke som fyller 40 och hans fru Jessica som fyller 30 så det måste vi fira av.
Småttingarna var svärföräldrarna snälla att ta hand om så det var skönt och kunna komma iväg utan barnen.

Vi åker tillsammans med Henrik och Erik så vi slipper ta 2 bilar. Passade på och ta en god lunch på Dinners vid Enköping innan vi drog vidare. 

fredag 26 januari 2018

Cykloteketbesök för att hämta nya fina Trek prylar

Idag blev det ett besök på Cykloteket i Bromma för att hämta ut min nya Bontrager Velocis MIPS hjälm hjälm.

Den satt helt perfekt och måste nog säga att det är en av de snyggaste hjälmarna jag har haft enligt min smak. Kommer passa så grymt bra till min Top Fuel 9,9 som också har en massa rött i sig i samma kulör.
Klämde och kände på min nya Trek Procaliber 9.8 som precis hade kommit och skulle monteras klart till nästa vecka också. 
Blir en riktigt grym vinter/träningshoj

Jag cyklade ditt med Jonathan Wallin som skulle hämta ut sin nya Trek Top Fuel 9.8. Riktigt fin heldämpad hoj.
Mästermeken Fredrik hade satt ihop allt till perfektion så det bara var att sätta sig på cykeln och trampa iväg.

Kommer bli hur fint som helst det här.

torsdag 25 januari 2018

S-Works Tarmac Dura Ace och Specialized Epic HT Pro Carbon World Cup till salu

Nu är det dags att sälja min träningshoj. Det är en Specialized Epic HT Pro Carbon World Cup i storlek L av 2017 års model. 
En riktigt grym Hardtail med Specializeds nya race geometri och Boost Carbon hjul. 
Den är grymt lätt och styv med en vikt på 9,8 kg med pedaler, slang och verktyg.
Cykeln har gott som träningshoj då jag tävlat på andra cyklar. Den är i riktigt fint skick och kontinuerligt servad.

Nypris ligger på 55000:- och jag säljer den för endast 27500:-







Ram: 

FACT 10m, full carbon, XC Geometry, internal split-housing cable routing, PF30 BB, 12x148mm rear end, triangulated post-mount 160mm brake

Gaffel:

Custom RockShox SID w/Brain, Position Sensitive damper, bottom-mount Brain Fade adjust, rebound adjust, Solo Air spring, tapered alloy crown/steerer, 110x15mm Maxle Stealth thru-axle, 90/100mm travel, 51mm offset

Ekrar:

DT Swiss Revolution

Däck fram: 

Fast Trak, Control casing, 29x2.2", 60TPI, Aramid folding bead, 2Bliss Ready

Däck bak: 

Fast Trak, Control casing, 29x2.2", 60TPI, Aramid folding bead, 2Bliss Ready

Vevparti: 

Custom SRAM XX1 Eagle, alloy, 30mm spindle, 52mm chainline, 32T

Vevparti utväxling: 

SRAM X-Sync, direct mount, 34T

Vevlager: 

SRAM PF30, OS press-in bearings

Växelreglage: 

SRAM X01 Eagle, 12-speed, trigger

Växelförare bak:

 SRAM X01 Eagle, 12-speed

Kassett: SRAM XG-1295, 12-speed, 10-50t

Kedja:

 SRAM X01 Eagle, silver, 12-speed w/PowerLink

Bromsar fram: 

Shimano Deore XT M8000, hydraulic disc, metallic pad, Ashima 
Ai2 Disc Brake Rotor ARO-09 160mm rotor

Bromsar bak: 

 Shimano Deore XT M8000, hydraulic disc, metallic pad, Ashima Ai2 Disc Brake Rotor ARO-09 160mm rotor

Styre:

 Specialized Mini-rise, 7050 alloy, 8-backsweep, 6-upsweep, 10mm rise, 720mm width, 31.8mm clamp

Handtag: 

Specialized Sip Grip, half-waffle, S/M

Styrstam:

 Specialized, 3D-forged alloy, 4-bolt, 6-degree rise

Sadel:

 Tune Komm Vor

Sadelstolpe:

 KCNC Ti Pro lite 27.2mm

Sadelstolpsklämma

 Specialized Alloy 31.8mm

Pedaler:

 
Shimano XTR PD-M9010




Tyvärr skall även min Specialized S-Works Dura Ace 2017 storlek L säljas.
Det är den bästa racern man kan få tag på när det gäller att vara lätt och styv. Går riktigt bra både uppför och utför tack vare fina aerodynamiska CLX 32 hjulen och en väll avvägd ramgeometri.

Cykeln är knappt inkörd då jag tävlar i MTB så den är i absoluta toppskick och är tvättad och omhändertagen efter varje pass.
Nypris ligger på 80000:- och jag säljer den för låga 43000:-
För 5000:- extra så kan ni få med Garmin Vector 2 effektmätar pedaler som mäter på båda sidorna.

  • Ram: S-Works FACT 11r carbon, OSBB, full internal cable routing, internally integrated seat clamp, 130mm rear spacing
  • GaffelS-Works FACT carbon, full monocoque, size-specific taper
  • Bakväxel: Shimano Dura-Ace 9100, 11-speed
  • BromsarShimano Dura-Ace
  • StyreS-Works SL carbon Shallow Drop, 125mm drop, 75mm reach
  • StyrstamS-Works SL, alloy, titanium bolts, 6-degree rise
  • Styrlinda: Specialized Roubaix w/stickygel
  • Fälgar: Roval CLX 32, Win Tunnel Engineered, 32mm depth
  • Framnav: Roval CLX 32, CeramicSpeed bearings, 18h
  • Baknav: Roval CLX 32, DT Swiss 240 internals, CeramicSpeed bearings, 24h
  • Sadel: Body Geometry S-Works Toupé, carbon rails, 143mm
  • Sadelstolpe S-Works FACT carbon, 20mm offset






onsdag 24 januari 2018

Snösorbet och snålblåst

Den där fina snön hölls sig inte mer än en vecka. Nu är man tillbaka till det gråmuliga slasket igen.
Körde den vanliga vägen längs vattnet runt Edsviken och Hagaparken och där hade snön inte hunnit smällta bort än utan det var sån där riktigt tungtrampad sorbet. Det var många sträckor där jag fick köra på lättaste växeln för att över huvud taget ta mig fram.
Snösorbet på dagens träning. Fick ta lättaste växeln för att ta mig fram😬
http://per-kumlin.blogspot.se/2018/01/snosorbet-och-snalblast.html
Var dock roligare att köra där än på den blötta asfalten längs E4:an.

Påväg hem så var i stort set all snö borta. Jag tänkte jag skulle försöka gasa på lite mellan Ulriksdal och Helenelund då jag hade lite medvind i början.
Men det gick ifrån medvind, motvind, sidvind lite medvind igen och sen tillbaka till sid motvind. Allt detta trots att vägen är ganska rak och går bara norrut. Snacka om turbulens mellan hus och backar.

tisdag 23 januari 2018

Finmiddag och barnfritt

Ikväll blev det en fin middag med bara mig och Eva. Svärföräldrarna var snälla och ryckte in och tog hand om småttingarna så vi kunde få äta för oss själva. Det var inte igår kan jag säga. Kan räkna på mina fingrar på ena handen  de gånger som Oskar och Emilia inte varit med.
Det blev lite tapas på Tapas & Food vid Torlidsplan.
Satt riktigt fint. Riktigt gott och bra service.






































Skönt och få komma ut bara jag och Eva och få äta lite lugnt utan att ha 2 små vildar som klättrar på en.
De är såklart söta de små liven men ibland kan det vara skönt att komma iväg själva också, det är ju inte så ofta det händer.

måndag 22 januari 2018

Maxning på 2 km rodd

Idag blev det styrka på jobbet. Fick lite inspiration på ett maxtest på roddmaskinen då jag såg att de hade en på jobbet.
Jonas Bohr med flera i CRT teamet hade kört förut och satt SUB 7 som en tid att slå på 2 km.
Tänkte att det var lika bra att testa och se var jag stod någonstans.
Har ingen anning om hur hårt det är och min vana trogen så öppnade jag alldeles för hårt och körde på 1:30 tempo de första 2 minuterna och det straffade sig ganska snart.
Tempot gled neråt 1:45 som är medeltempot jag måste ha för att klara SUB 7 och på slutet var det mjölksyra i hela kroppen kändes det som. Blev inte de där raka snabba dragen den sista minuten utan det var bara att dra för kung och fosterland bara för att överleva. 
Men jag lyckades hålla mig under SUB 7 och rodde in på 6:50.

Det var riktig prologhosta efter den uttömningen.
Sen blev det lite styrketräning för benen efter det. Körde i maskinenerna då jag kände mig lite för skakis att köra med stång och fria vikter.

Blev lite coreträning för mage och rygg också. Kändes som det fick räcka för idag. 
1 timme fick jag ihop i alla fall.

söndag 21 januari 2018

Magisk Skogsdistans med min nya Trek Top Fuel 9,9

Idag blev det ett grymt distanspass på min nya Trek Top Fuel 9,9.
Det gick inte att klaga på varken cykeln eller vädret. Så magiskt fint ute idag med hårdpackad snö för det mesta, ingen is, sol, och lagom kallt när jag äntligen kom ut vid 11.
Det blev en fin runda runt Järvafältet och Kallhäll och hemåt via Hässelby och Alvik.

Försökte köra på stigar hela tiden för att håla värmen uppe och tog en vända upp för slalombacken vid Bruket.

Testade även ett varv på den nya MTB banan vid bruket medan jag ändå var där. Verkade vara en riktigt fin bana men nu var det ganska mycket snö på den då inte så många hade gott där.

Körde sen vidare på Sörmlandsleden tror jag det var mot Hässelby och vidare längs vattnet mot Alvik. Det var lite dimmigt på dina ställen men ändå klar himmel på de flesta ställen så det blev ganska coola kontraster.

Sen blev det hem via Pampas Marina och Solna och den gamla hederliga vägen längs vattnet runt Edsviken.

Blev en fin tur på lite över 4 timmar och runt 70 km. Inte så långt men det mesta var på fina stigar och där går det inte så fort.

Ja det var riktigt kul att köra idag. Som en ko på grönbete med den nya Trek:en i det finna vädret.

lördag 20 januari 2018

Högkadens fyrhjulsställ och kalas

Dagen började med ett kort återhämtningspass på Monarken där hemma. Testade att köra hög kadens och låg i stort set hela tiden över 110 och körde några 30-60 sekunders ruscher över 160 i kadens.

Sen var det äntligen dags att testa fyrhjulsdriften på raketen och låta hästarna flåsa lite under huven. Har ju aldrig fått användning för fyrhjulsdriften förut då det nästan aldrig är snö här i Stockholm. 
Men nu var det dags att få se vad de gick för.

Den gick stabilt och fint i snön.
Det var dags för lite kalas för Jonathan som fyllde 1 år också. Tiden går fort för alla här. Riktigt trevligt och få komma till Brandbergen och hälsa på alla gamla kompisar.

Avsluta med en god middag med familjen här hemma. Satt riktigt fint med en stor entrecote.


fredag 19 januari 2018

Styrketräning för ben

Idag blev det en timmes pass i gymmet på jobbet. Tänkte jag skulle börja styrketräna som komplement till cyklingen 1-2 gånger i veckan.
Började med 15 minuter på löpbandet där jag sprang 10km/h flakt första km sen höjde jag till 10 grader i en km och återgick sen till flakt de sista 500.

Testade på lite marklyft. Det märks att jag inte styrketränat på ett tag. Körde på 100kg i 5 set om 12 reps och det var grymt tungt nu.

Fortsatte sen med knäböj och där var jag ännu svagare. Körde på 110 kg men det blev bara 4 set med 6-8 reps.
Fortsatte med lite coreövningar efter det. Hoppas jag får tillbaka styrkan snart när tekniken kanske sitter lite bättre och rutinen kommer tillbaka.
Hade tänkt köra med lite mindre vikt i början och fler reps för att sen gå över till mer maxstyrka och färre reps där det kanske bara blir 3-5 repetioner.

torsdag 18 januari 2018

Snösladd med crossen

Idag blev det till att sladda runt i snön med crossen. Körde jobbpendling via Edsviken och Hagaparken både till och ifrån jobbet idag. Det var ganska hårdpackat och fint i mitten men då det inte var plogat utan mest folk som gott där så var det lite småstötigt 
Men det var riktigt roligt att köra. Körde på lite halvhårt strax under tröskeln till jobbet och sladda runt lite.

På vägen hem så blev det ganska lugnt. Blev samma väg hem då Eva skulle på möte så jag han inte ta någon extravända.

onsdag 17 januari 2018

Styrka och 2x20 på 310 watt

Idag blev det först lite styrka på lunchen på jobbet. Blev marklyft, knäböj och lite coreträning. Körde ganska lätta vikter nu i börja så jag får komma igån ordentligt. Vill ju inte dra sönder något här när jag är lite otränad.

På kvällen fick det bli 2 stycken 20 minutersintervaller på runt 310 watt. Körde var 5:e minut på 102 i kadens och de andra på 60.
Börjar gå lite lättare på 100 i kadens nu så förhoppningsvis ska det släppa lite till.
Fick upp både puls och flås ganska bra idag också.


tisdag 16 januari 2018

Äntligen lite snö

Idag blev det härlig motvind till jobbet. Shit vad det blåste, men det var som tur var tort och fint så det gjorde inte så mycket.

Påväg hem så hade det äntligen börjat snöa. Skönt och få lite vit på marken och få lite ljus istället för det gråa trista som har varit hela vintern här. Trots att jag inte hade någon lampa så kunde jag köra grusvägarna längs Edsviken. Så skönt, hoppas det kan hålla i sig nu så det inte blir slask igen.

Så här med runt 4-5 minusgrader är perfekt, gärna vindstilla och molnfritt också.

måndag 15 januari 2018

Dags att börja styrketräna

Nu har jag skaffat gymkort på Handelsbanken där jag för närvarande jobbar. Tänkte att det är dags att börja lyfta lite skrot. Lite i senaste laget men då jag inte vetat var jag ska vara någonstans så ville jag inte köpa något kort som jag kanske inte kan använda.
Tänkte väll bara köra 1-2 gånger i veckan för att få lite variation i träningen och få upp lite styrka och spänst i benen och coremusklerna. Bra och kunna köra på lunchen så jag får lite kvalitetstid.

Så nu är det dags att få bort julfläsket och börja komma igång.

söndag 14 januari 2018

Inkörning av min Trek Top Fuel 9,9

Idag var det dags att ta oskulden på min nya Trek Top Fuel 9,9

Det skulle bli en riktig distanstur i skogen på massa fina stigar runt Ensta med Täby MTB.
Cykla till Ensta och möte upp grabbarna. Blev lite finjustering av bromshandtag och låsningen till dämparna innan det var dags att köra iväg. Erik Vrang hade som vanligt hittat massa nya fina stigar med i stort set inga transportsträckor och det var riktigt tekniska och flowiga stigar så Trek:en skulle få bekänna färg.

Det var riktigt skönt att få köra heldämpat igen. Det har jag inte gjort sen cupavslutningen i Långloppscupen.
Hur fungerade Trek:en då. Jo jag är grymt nöjd. Den känns lite mer aggressiv en Epicen jag körde förra. Men det är inte så stora skillnader i geometri. 

Trek:en har 70 graders styrvinkel mot Epic:ens 70,5 och även styrröret är kortare vilket är bra då jag oftast vill komma ner och de stora 29” hjulen gör ju cykeln ganska hög. Här hade Trek:en låga 10 cm mot Epic:ens 12cm.
Sen är kedjestaget 43,5 mot Epic:ens 44,8. Lättare att få upp den på bakhjulet då när jag ska över diken och skit.

Den är dock ganska lång med en reach på 45,7 mot 44,1, det är över 1,5 cm.
Har dock satt på en kortare styrstam och det är en rak sadelstolpe som jag har satt sadeln ganska långt fram på.

Det var riktigt kul att köra och dämpningen kändes riktigt flowig och mjuk och fin.
Vet inte riktigt vad som är best låsning nu när jag kört Brain ett par år. Fördelen med den har ju varit att jag slipper ett extrareglage på styret och slipper tänka på att låsa och låsa upp.
Dock så är den inte så snabb och är svår att hitta en kompromisslös inställning på, antingen blir den för mjuk på grusvägarna eller för hård i skogen.

Låsningen på Trek:en går via vajer till styret och man reglerar både fram och bak med samma reglage så det är riktigt skönt. 

På Trek:en så blir den riktigt mjuk och fin när den är uppblåst och i stort set stum när den är låst.
Det är Fox RE:AKTIV dämpning bak som är riktigt trampeffektiv så när jag körde i skogen så hade jag den upplåst i stort set hela tiden.

Det var riktigt kul att äntligen få testa Trek Top Fule:n i sitt rätta element.


Blev dock inte så långt som jag hade tänkt mig då min diabetes började krångla igen och blodsockret bara sjönk hela tiden. 
Han inte äta så fort som mitt blodsocker sjönk så jag fick kasta in handuken efter 3 timmar. Då hade jag tryckt i mig 3 godispåsar, 2 nougat längder, 1 gel och en stor energikacka.

Men det lär nog bli någon mer tur nästa vecka om det inte blir slaskväder. Blir väll kanske någon sista finjustering av dämparna, tyckte dock jag fått till dem riktigt bra redan på första försöket. Den var riktigt följsam och fin.

lördag 13 januari 2018

Trainerrace på SATS med CRT

Idag blev det ett hårt träningsrace på SATS med CRT. Vi blev 6 stycken som skulle köra i runt 1 timme.
Jag har ju bytt plats på min insulinpump till magen där den verkar lite bättre på mig och idag verkade insulinet lite för bra när jag började ta i.
Blodsockret var nere på 3,2 där ett tag och jag tryckte i mig en massa godis och sportdryck men pilen pekade bara neråt.
Det är ju ca 20 minuters fördröjning på CGM:en så det som syns har ju redan hänt och det var svårt att veta hur mycket av det jag åt som redan hade börjat verka eller bara försvunnit av träningen. Det blev efter ett tag en rekyl åt andra hållet när allt kom ut i blodet sen.

Blev en ganska ojämn träning för mig och min genomsnittseffekt blev nog inte så bra. Men jag fick till ett par spurter på runt 1100-1200 watt så det får jag vara nöjd med.
Riktigt kul pass med teamet och grymt med riktig effektmätning på cyklarna så man kan se var man ligger.
Får se till och sänka insulinet och äta mer innan nästa gång.

På kvällen så blev det middag med föräldrar och svärföräldrar här hemma då vi firade Emilia. Hon är ju helt såld på Elsa och Frost så hon fick en Frosttårta och var jättenöjd.


fredag 12 januari 2018

Då blev lilla Emilia 3 år idag

Idag blev det bara kort och lätt jobbpendling. Det är ju lilla Emilias födelsedag idag. Tiden går fort och hon har redan vuxit upp och blivit 3 år och springer runt och babblar som aldrig för.
Hon fick ett fint litet kök som hon har trånat efter. Dock var det Eva som fick bygga ihop det.

Det var roligare att laga mat än att bygga tyckte Emilia. Det kanske blir en liten kock av henne var det lider för hon gillar och vara i köket och härja.